donderdag 4 juni 2015

Margrietjes


Lief dagboek... Zo zou je eigenlijk bijna kunnen beginnen met een blogverhaal. Maar laten we het houden op:

Lieve lezers,

Het heeft even geduurd maar ik ben weer helemaal in de ban ban zelf bloemen maken!! En wat een andere uitstraling krijg je dan naast de lieve Tilda poppetjes! En je kan er zoveel kanten mee op. Vandaag wil ik jullie graag een kaart laten zien met Margrietjes. Deze heb ik uitgesneden met m'n Sil. Voordat ik de bloemenrand oprol, bewerk ik ze eerst met m'n bolpen en dan niet alle blaadjes dezelfde kant op maar afwisselend naar binnen en buiten bollen.

Nadat ik de bloem opgerold heb, plak ik als hartje wat glitterlijm. In drie verschillende grote heb ik de Margrietjes uitgesneden en door het verschil van rollen is iedere bloem net anders.


Als basis heb ik wit cardstock gebruikt en omdat ik aardig wat Margrietjes gemaakt had, heb ik gelijk twee varianten van de kaart gemaakt. De bovenste is gemaakt met een frame van de Boekenvoordeel en de hoeken zijn bewerkt met de MFD 027 van Nellie Snellen. De sierlijke swirls zijn eigenlijk de overblijfsels van de snijmal. Ergens bijna verstopt zie je een post-it die ik uitgesneden heb met de snijmal van Joy 6002/0247
.

De ovale kader is gemaakt met de 6002/0016 van Joy. De groene bloemblaadjes zijn gestanst met de mooie snijmal van Magnolia; toch echt wel mijn favoriet hoor!


Het hout-achtige papier is van Joy en wat is dat een geweldige uitgave! Diverse soorten houtpatroon in verschillende kleuren; super gewoon! Die ga ik zeker vaker gebruiken en ik zet 'm alvast weer op m'n wensenlijstje ;p
Het blauw bloemenpapier is natuurlijk van Magnolia "Summer Memories Forget me not". Verder nog wat lint en plakparels. Qua materiaal niet heel veel maar in dit geval siert de eenvoud als zeg ik het zelf ;p

Wat vinden jullie ervan? Ik hoor het graag!
Alvast super bedankt voor jullie reacties en tot de volgende keer weer :D


3 opmerkingen:

ellyscard creatief zei

Super mooie kaarten Karin en de bloemen zijn prachtig.

Anoniem zei

Mooie bloementoef!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Antoinette Voorn zei

wat een geweldig mooie kaart zowel de kleuren als die prachtige toef met bloemen
groetjes