vrijdag 20 februari 2015

Een kloddertje roze...

Hallo lezers,

Eindelijk weer eens een berichtje op mijn blog.



Ik heb voor mijn lieve DT maatje Sandra een set gemaakt bestaande uit een kaart en een foto album. Eerst de kaart gemaakt en lekker in de weer geweest met het maken van wat bloemen.



Ik heb één keer een mooie prijs bij de Ribbon Girl gewonnen. Daar pakken ze hun artikelen in knal roze vloeipapier. Met één van mijn favorieten Magnolia stansen de bloemen uitgesneden en elk bloemblaadje als klein propje in elkaar gefrummeld. Daarna weer uit elkaar gehaald en 7 lagen op elkaar gelegd. Als hartje een mooie parel en voila een prachtige bloem!



Het kostte me wel even moeite om weer een beetje in het hobby gevoel te komen. Door omstandigheden zo geen zin gehad in wat dan ook... Maar daar heb ik nu een besluit in genomen en de knoop doorgehakt. Dan valt er toch aardig wat van je af... met gevolg dat heel langzaam weer wat freubelmood om de hoek komt kijken.


En dan zo vlak na de verjaardag van Sandra was ons eerste DT dagje van 2015 gepland. En dan kan je natuurlijk niet met lege handen aan komen. Omdat de kaart zo lekker ging en de bloem echt super mooi gelukt was, wilde ik er nog iets bij maken. Als ik aan Sandra denk, denk ik aan haar creativiteit maar ook aan haar poezekindertjes. De mooie charmante Sophie en stoere rakker Max. Wat een prachtige beesten zijn dat zeg! Maar ook de enorme reus Nino en boefje Finn mogen niet vergeten worden. En hoe mooi is het als je alles vast kan leggen in een album.

Toepasselijk vond ik dan ook om er een Poezie-album van te maken :D Met vier dagen voor de boeg heb ik me een slag in de rondte gefreubeld hahaah! Zoals gewoonlijk weer eens op het laatste moment... Dat is toch zo'n slechte gewoonte van mij, maar goed het is me gelukt!



Ik had een filmpje op YouTube gezien van een album wat mij erg leuk en niet al te moeilijk leek... dusssss... tjonge, daar had ik me even op verkeken! Het ziet er allemaal zo makkelijk uit, ja als je het al tien keer gedaan hebt ja, maar zo voor de eerste keer was het echt een project.



Ik ben begonnen met de kaft, heb de fotobladen gemaakt, alles bekleed, beplakt en voor zien van gedichtjes en rijmpjes hier en daar verstopt tussen de fotobladen.

Het oogt wat rommelig op deze foto maar zo kan je goed zien hoe de fotobladen zijn opgebouwd. Ik vond het een super leuk project en ga het zeker nog een keer doen. Eerst maar eens wat nieuw kraftpapier aan gaan schaffen wat dat gaat best wel hard met zo'n album.


Helemaal blij met het resultaat heb ik mijn cadeautje overhandigd en gelukkig viel het bij Sandra ook in de smaak ;p Onze DT dag was weer super gezellig en we hebben weer heerlijk gelachen en gekletst.


Tot de volgende keer!

Groetjes, Karin

8 opmerkingen:

jackelien zei

Die bloem is echt mooi.!
Die springt eruit.
Je kaart en album zijn prachtig.
Kan me voorstellen dat ze daar blij mee was.
Groetjes Jackelien

ellyscard creatief zei

Prachtige creatie Karin.
Fijn dat je er weer bent.

Miranda V zei

Leuk weer wat van je te zien, wat een moois weer. De kleuren spatten van het scherm en de knalroze bloem is een geweldige blikvanger. Je kaart is al mooi, je uitgebreide boekje is helemaal te gek! Wat een werk lijkt mij dat ja, maar je hebt dan ook wel wat. Het is een super mooi cadeau!

martina's kaartjes zei

helemaal mooi, super, al die kleurtjes
grtjs,martina
x

LottesCards zei

Whaaa!!! Wat gaaf!!! Je kaart is prachtig, maar je album is echt super!!! Ik ben zo dol op dit soort projectjes :D Dat patroon zou ik ook wel eens een keer willen proberen, heb je nog een link :p

En ja, je bent gewoon een kei in bloemen maken! Ga daar zeker mee verder, want dat ligt jou zo enorm <3

Liefs!!!

De hobbydroom zei

Wauw Karin wat een ontzettend gaaf album heb je gemaakt! Hier word ik zo vrolijk van :) . Prachtige kleuren heb je gebruikt. Ik ben helemaal verliefd op de grote roze bloem! Echt in 1 woord: FANTASTISCH!!

Lieve groetjes, Mandy

Anoniem zei

Wow, dit is sprakeloos mooi...écht super!!!
Ik ben je nieuwe volger...:-)
Creatieve groetjes, Gaby

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Karin, wat fijn dat je weer wat met ons deelt en je hobbyzin aan het terugkomen is. Meteen weer heel wat moois om van te genieten. Geweldige kleuren en wat een bofbips is Sandra dat ze dit moois krijgt. Prachtige kleurrijke kaart en een geweldig album...toppie ;p
Lieve groetjes Miranda