zaterdag 19 maart 2016

Flowers, flowers everywhere! - TMF Challenge 119



Hallo allemaal!

Vandaag start er weer een nieuwe challenge van Time for Magnolia; doen jullie mee? Het thema is Flowers, flowers everywhere en dat moet voor iedereen toch wel te doen zijn toch ;p


Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is geworden dat ik gek ben op bloemen maken en dan met name rozen. Deze keer heb ik een bloemenvaas gepimpt en gevuld met papieren rozen. Daarbij een verjaardagskaart met rozenblaadjes en natuurlijk onze lieve Tilda. Dit alles is gemaakt voor mijn lieve blog- en DT maatje Sandra die onlangs jarig was.


Ik heb de rozen van wit a4 papier gemaakt. Eerst in drie stroken geknipt en deze beïnkt met Distress inkt Victorian Velvet. Daarna heb ik er blaadjes van geknipt en deze omgekruld. Vanuit het hart begin je met het opbouwen van de roos tot de grootste rozenblaadjes die je voor de laatste laag gebruikt. Voor de steel heb ik een stuk elektrodraad gebruikt waar ik de roos omheen heb beplakt. 


De steel heb ik daarna bekleed met groen bloembindtape. De groene blaadjes heb ik uitgesneden met mijn Sil en beïnkt met Frayed Burlap. Gemiddeld zijn de rozenknoppen rond de 10cm in doorsnee. best een flinke roos maar zo mooi! Ook als je één enkele roos in een vaas wil hebben, heb je echt wat staan.

De vaas is eigenlijk een gewone glazen vaas die ik wit gemaakt heb met Gesso. Wat mooi kant en parels er op en je hebt direct een heel mooi effect. Het kreukelint met een grote losse strik maakt het voor mij een meer romantische stijl.


Kleine Tilda heb ik gekleurd met mijn Faber Castell potloden. Dat vind ik toch persoonlijk het mooiste effect geven in bruintinten. 


Ik heb ook een roosje gemaakt in het klein. Dat kostte even wat meer tijd want dat was even priegelen. Maar o wat vind ik ze toch mooi! Het Design papier heb ik met een stiksteekje geborduurd en de randen weer beïnkt .

Op mijn bloemvormige easelkaart heb ik de rozenblaadjes als grote bloem op de kaart geplakt. De medaillion heb ik met mijn Sil uitgesneden en het patroon komt uit de Silhoutte store. Tilda is ook weer gekleurd met Faber Castell en de randen zijn met een klein beetje Frantage bewerkt.


Wat is het toch een lieverd he; dit is toch wel één van mijn favoriete stempels.


Wat pareltjes en twee hartjestags en het geheel is klaar. Ondanks dat het best een grote kaart is geworden kan hij helemaal plat gemaakt worden en makkelijk in een envelop verstuurd worden.


Nog even een foto waar ze alle drie op staan. Ik heb er gelukkig ook zelf een paar dagen van kunnen genieten voor dat ik ze aan Sandra had gegeven. Dit is een projectje waar ik zoveel plezier aan heb gehad om het te maken. Van bloemen word ik nou echt vrolijk en helemaal als ze lekker lang blijven staan. Nou deze bloemen houden het wel even uit hihhi!


Het is best een aardig blogbericht geworden met alle foto's en ik hoop dat ik jullie een beetje geïnspireerd heb om aan de challenge van TMF mee te doen. Heel veel succes en tot de volgende keer!



1 opmerking:

Frouwkje zei

WAUW!!!! wat is dit supermooi!! De rozen lijken echt :-D. Dat je dat zo kan maken, ik ben echt onder de indruk :-D. Je kaart is ook prachtig!!
Wat fijn dat je er zelf ook nog even van hebt kunnen genieten :-D. Soms best wel eens moeilijk om het weg te geven hé?
Fijn weekend verder :-D
Liefs, Frouwkje