dinsdag 22 december 2015

"Piek" fijn kerstmis


Hallo lieve crafters,

Elk jaar met het optuigen van de kerstboom, kijk ik zo tegen al de versieringen en dagen op. Weer alles uit de kast halen en je hele huis over hoop. En iedere keer als ik het gevecht met de kerstboom overleeft heb, mis ik een piek.

Dit jaar heb ik voor het eerst echt zin in deze donkere dagen voor kerst. Twee dagen na het vertrek van onze Goed Heilig man en zijn hulpen, lag ik al in worsteling met de kerstboom en de houder... Pfff... zo een eigen wil had deze boom! Na de derde poging stond hij eindelijk naar mijn zin.

Vol goede moed ben ik aan de freubel gegaan om kerstkransen te maken. Eén... twee.... drie... ik bleef de lol er in houden en uiteindelijk heb ik er vijf gemaakt! Eén van bijna 1 meter in doorsnee,


twee kleintjes voor mijn ramen achter en twee voor de voordeur. Twee voor de voordeur?? Ja hoor maar niet allebei voor mezelf ;p Na het plaatsen van m'n grote krans kreeg ik de vraag of ik ook op bestelling deed.... nou, dat liet ik me geen tweede keer zeggen hihii!

Ook heb ik voor op mijn schouw een lichtbord gemaakt. Echt heel gaaf geworden al zeg ik het zelf ;p

Na een aantal dagen van freubelen, veranderen en lichtjes aanbrengen was mijn huis af! Wat een heerlijke gezellige warme boel is het geworden! Laat de kerst maar komen :D Maarrrrr..... toch was het niet helemaal af. Want ik had nog steeds geen piek op mijn boom.


Nou dit jaar wel!!! En kijk hoe ze staat te pronken! Ik heb twee varianten gemaakt en aan elkaar geplakt. Volgend jaar kan ik kiezen.



Dit jaar kies is voor zilver. Om de boel passend te maken heb ik ook wat kleintjes gemaakt die gezellig in de boom er bij hangen.
Het patroon kennen jullie vast wel. Je kan deze vinden in de shop van Sandra. Hoewel kerst al bijna voor de deur staat, heb je nog tijd om er eentje te maken en ik kan je zeggen dat het best speciaal is als je een mooie zelfgemaakte piek op je kerstboom heb zitten!




Heel veel freubel plezier en tot alvast een hele warme en fijne kerst gewenst!
Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen: